Çarlz Bukovski: “Məni
tanımaq istəyirsinizsə...”
"Məni tanıyan hər
kəsin sizə deyə biləcəyi kimi, mən qəbulolunmaz adamam.
Pis adamları, qanun pozanları, axmaqları sevirəm. Düzgün yaşayan, tətəmiz təraş olunmuş, qalstuklu adamlardan
xoşum
gəlmir. Ümidsiz adamları
sevərəm, xəyalları qırıq, ağılları seyrək, yollarını sapmış adamları..."
Amerikan Ordusunun çavuşlarından
biri, polyak əsilli Henrix Karl Bukovski, I Dünya Müharibəsindən sonra xidməti
borcunu yerinə yetirmək üçün Almaniyaya gedir və orada tanış olduğu Katarina
adlı qadınla evlənir. 16 Avqust 1920-ci ildə övladları dünyaya gəlir və onun
adını da Henrix qoyurlar. Gənc cütlük 1923-cü ildə Amerikaya köçür. Əvvəl
Baltimor, daha sonra Los Ancelesdə özünə gələcək axtaran Henrix, oğuluna
əzab verməyə başlayır. Əvvəlcə Henri ardından imtina edib, adını Çarlz olaraq
dəyişdirən Bukovski, sərt, mərhəmətsiz, üsyankar dilinə görə 6 il dayanmadan, həftədə
3 dəfə onu döyən atasına qarşı nifrətlə böyüyür.
"Həqiqətən yaşaya
bilmək üçün bir neçə dəfə ölmək lazımdır."
Los Anceles şəhərinin
kənar məhəllələrindəə böyüyən, içinə qapalı, utancaq gənc, iki illik
jurnalistika və yazıçılıq təhsilindən sonra Nyu Yorkda həyatını qurmağa
çalışır. Asanlıqla yazıçı ola bilməyəcəyini anlayan Bukovski yenidən Qərbə qayıdır
və içkiyə qurşanır. 10 il sonra ölümcül mədə qanaxmasından sonra içkinin bir
xilaskar, bir mələk olmadığını başa düşsə də ondan asılığı davam edir. O
qab-qacaq yuyur, yük maşını sürür, gözətçilik edir, fabriklərdə çalışır.
Bədbəxtliyini, ümidsizliyini unutmaq üçün qazandığı son qəpiyi də barlarda
içkiyə xərcləyir. Daha sonra nizamlı bir iş tapır, poçtalyon olur. Amma yenə işinə nifrət edir. Dəfələrlə istefa verir,
sonra isə üzr isəyib geri dönmək üçün mübarizə aparır.
Bukovski 50 yaşına
çatanda 5 qəpiyi olmayan, qadınların üzünə baxmadığı bir adam idi. İçindəki
istək yenidən onu şeir yazmağa vadar edir. Günlərin bir günü “Black Sparrow”
adlı az satılan jurnallardan birinin sahibi Con Martinlə tanış olur. Con, onun
şeirlərindəki üsyanı, etirazı hiss etdiyi üçün bütün şeirlərini çap etməyə
başlayır.
Poçtda işini davam
etdirən, bu dəfə barlara getmək əvəzinə evə qapılıb sərxoş halda şeirlər yazan
Bukovski ədəbiyyat dünyasında fərqli tərz yaratdığından xəbərsiz
idi.
“Bəzən yataqdan qalxıb
bu dəfə alınmayacaq deyə düşünər, lakin keçmişdə neçə dəfə belə düşündüyünüzü
xatırlayar, gizli-gizli gülümsəyərsiniz."
Bukovskinin ilk
hekayələri kobud seks və zorakılıq səhnələrindən ibarət idi. Gəncliyində
yaşadıqları ona küçənin dilini yaxşıca öyrətmişdi. Hər gördüyünü senzurasız
yazma bacarığına sahib idi. Oxucularını ədəbsizliklə, arqoyla,
məsuliyyətsizliklə ovsunlaya bilirdi. Hətta bir dəfə Bukovskinin dili haqqında
belə bir fikir deyilib: "Bir az zəhmətkeşlik, tək-tük seçmə söz, xarakterindən qopub gələn amansızcasına dürüstlük."
"Bəziləri heç vaxt
axmaqlıq etmirlər. Onları qorxunc həyat gözləyir."
Əlli üç yaşında, hələ
şeir dünyasında yeni-yeni tanınmağa başladığı vaxt ilk müsahibəsini verir və
özünün dünyadan gizlənən bir keşiş olduğunu bildirir. "İnsanları niyə
sevmirəm?" deyə sual verir və "Kim insanları
sevir ki?" deyə öz sualına cavab verir.
Növbəti illərdə
"Solçuların sizdən xoşu gəlmir" deyən bir müxbirə, "Amerikadakı
solçulardan bəhs edirsinizsə onlar duzsuz tiplərdir. Əsas dərdləri daha yaxşı
bir iş tapmaq ya da narkotik çəkməkdir… Avtomobillərinə yeni şin almaq, kokain
tapmaq və diskotekada beyinlərini dincəltməkdən başqa problemləri olmayan şüar
uşaqlarıdırlar. Media onları çox şişirdir. Əslində həyat mübarizəsi nədir
bilməyən tiplərdən bəhs edirik" deyə cavab verir. "Onları çox yaxşı
tanımadığınız müddətdə insanları təbii ki, sevə bilərsiniz."
Yazıçılığa 50 yaşında,
“Black Sparrow” jurnalından aldığı bir neçə yüz dollarla başlayan və poçtdakı
işindən son dəfə istefa verən Bukovskinin ilk romanı on il sonra “Post
Office”(Poçt) (1971) adıyla nəşr olunur. Daha sonra “Factatum” (1975),
“Qadınlar” (1978), “Çörək Arası” (1982), “Hollywood” (1989) və “Pulp” (1994)
romanlarını yazır.
"Demokratiyada
əvvəlcə səsinizi verərsiniz, sonra əmr edərlər, diktaturada isə səs verməyinizə ehtiyac
qalmaz."
Yazdıqları milyon
tirajla satılmağa başladığı illərdə yaxın dostu aktyor Şon Penə müsahibə verən
Bukovski artıq yetkin dövründə idi. Şeir və şairlər haqqında nə düşündüyünü dostuna belə açıqlayır:
"Məktəbdə uşaqların həmişə şeirlə məzələndiyini görərdim. Niyə? Çünki şeir
məcburi bir istehsaldır. Əsrlər boyu modabazca bir məşğuliyyət olaraq qalıb.
Çox incə, çox qiymətli. Əslinə baxsan bir çoxu zir-zibildən ibarətdir. Bəlkə
Ezra Pounddan, ya da T. S. Eliotdan bəhs edə bilərik. Onlar da artıq yoxdurlar.
Şairlər əsas etibarilə döyüş, səs-küy sevməyən, yarı homoseksual varlıqlardır.
Çəkmələrini çıxarıb küçəyə atsan, o şairlərin çəhrayı arxalarını
şaplaqlayarlar. Mən evinə gedən fabrik fəhləsinə çığırıb-bağıran qadınları,
gündəlik həyatın sadə detallarını yazıram şeirlərimdə. Əsrlərdir dilə gətirilməmiş gerçəkləri…"
Müsahibə verərkən özünü
narahat hiss etdiyini deyən Bukovski; "Utanıram, buna görə də bəzən yalan
danışıram. Məni tanımaq istəyirsinizsə bu müsahibəmi də oxumayın. Yox hesab
edin…" deyərmiş hər dəfə.
Şeirlərini necə
yazdığını soruşanlara isə "daim sərxoş başla" deyə cavab verir.
"Yazı
maşını arxasında oturub
pulemyot kimi yazmağa başlayıram. Haradan başlayacağımı düşünmürəm. O anda
içimdən nə gəlirsə onu yazıram."
“Bəzi insanlar ağılını itirər və yalnız ruh olarlar - yəni dəli. Bəziləri ruhunu itirib,
sırf ağıldn ibarət olar - yəni intellektual.
Bəziləri ikisini də itirər və özü olar."
Son
illərində Bukovskinin həyat tərzində bəzi dəyişikliklər baş verir. Məsələn,
"Artıq barlara gedib bazlıq edəcək yaşı keçmişəm" deyir. "Bar
görəndə az qala qusmağım gəlir”. Niyə yazarkən daimi olaraq içdiyini
soruşanda isə; "Spirtin gec-tez dağıdıcı tərəfi olması
açıq-aydındır... Amma mən utancağam. Ancaq sərxoş olanda azad ola bilirəm"
deyə cavab verir və belə davam edir: "Siqaret çəkməyi də sevirəm. Spirt və
siqaret bir-birini tarazlaşdırır. Siqaret çəkməkdən barmaqlarım saralıb, İlhai,
gör ciyərlərim nə gündədir!"
"İki
nöqtə arasındakı ən qısa məsafə çox vaxt dözülməzdir."
Şöhrətin
zirvəsinə qalxdıqdan sonra həyatında neçə qadın olduğunu unudan Bukovskinin,
qırx yaşındaykən Françes Smit adlı sevgilisindən bir qızı dünyaya gəlib.
Ümumiyyətlə qadınlarla uzunmüddətli əlaqələr qura bilməyən məşhur şair altmış
altı yaşında Linda Bleyr ilə tanış olub. Ömürünün qalan hissəsini Linda ilə
keçirən dəli adam, son sevgilisiylə 1985-ci ildə evlənir və Kaliforniyada qan
xərçəngindən ölənə qədər bu evlilik davam edir.
Şeirlərində,
hekayələrində, romanlarında daim qaydasızlığı, məsuliyyətsizliyi, zorakılığı ön
plana çıxaran, işsizləri, işini itirənləri müqəddəs hesab edən Bukovskinin
həyatı boyunca ən çox əsər yazan yazıçılardan, şairlərdən biri olması və özünü
intizamlı, vasvası və fədakar bir şəkildə işinə həsr etməsi sanki ironik
bir tablo meydana gətirir.
Minlərlə
şeir, yüzlərlə hekayə və altı roman müəllifi Bukovski həyatı boyu nizamlı, ağ
yaxalıqlı, iş həyatının eqoist üsullarına qarşı çıxdıqdan sonra, adına qurulan
internet saytı alış-veriş vasitəsi kimi işə başlayır. Gələcəkdə hər
söylədiyinin, hər yazdığının pula çevrildiyi bir virtual marketin satış siması,
markası halına gələcəyini bilsəydi, illərini barlarda keçirən gənc Çarlz
görəsən nə hiss edərdi?
"Dünyanın
əsas problemi, ağıllı insanlar şübhə edərkən axmaqların son dərəcə özündən əmin
ola bilməsidir."
Tərcümə
edən: Cəlil Cavanşir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder